Ansaitulla medianäkyvyydellä Googlen ja asiakkaiden suosioon

Kukapa ei haluaisi oman yrityksen nousevan ensimmäisenä esiin, kun ratkaisua janoava asiakas etsii tietoa aiheesta Googlesta? Ja tästä syystä on hyvä tiedostaa, etä ansaittu medianäkyvyys ja hakukoneoptimointi liittyvät toisiinsa.

 

Moni tietää Google-näkyvyyden olevan yritykselle tärkeä asia – kun ihmiset etsivät Googlesta ratkaisua haasteeseensa, jonka sinä ja yrityksesi voitte ratkaista, on tärkeää, että silloin juuri te tulette verkossa vastaan. Mikäli kilpailija nousee Googlessa korkeammalle, on todennäköistä, että potentiaalinen asiakas siirtyy heidän asiakkaakseen. Ja sitähän me emme missään nimessä halua. 

 

On myös hyvä muistaa, että kun ihminen etsii Googlesta ratkaisua ongelmaan, ostohousut on vedetty jo jalkaan ainakin kinttuihin asti. Toisin sanoen, hän on jo lähempänä ostopäätöstä kuin ihminen, joka ei ole vielä alkanut edes etsimään tietoa kyseisestä asiasta.

 

Harva kuitenkaan tietää, että PR ja ansaittu medianäkyvyys on yksi parhaita keinoja hakukonenäkyvyyden parantamiseksi.

 

Kuinka niin? Annapas kun valaisen asiaa hiukan enemmän.

 

Mitä paluulinkit  ovat ja miksi ne ovat tärkeitä sivustosi luotettavuuden ja näkyvyyden kannalta?

 

Ensinnäkin on tärkeää ymmärtää se, millä perusteella Google nostaa tietyt verkkosivut korkeammalle kuin toiset.

 

Google yrittää aina tarjota kaikkein laadukkaimmat, hyödyllisimmät ja luotettavimmat vaihtoehdot käyttäjilleen ja tämän arvioimiseksi he käyttävät useita ranking factoreitä, joista yksi tärkein on backlinkit, eli paluulinkit.

 

Paluulinkeillä tarkoitetaan linkkejä verkkosivuilta toiselle. Kun luotettava sivusto linkkaa nettisivuillesi, kyseessä on paluulinkki. Se viestii Googlelle, että kotisivusi on luotettava ja relevantti. Ja mitä enemmän erilaiset hyvämaineiset sivustot linkkaavat nettisivuillesi, sitä paremmin saat näkyvyyttä hakukoneissa. 

 

Kuulostaa järkeenkäyvältä? 

 

Sitä se onkin. Mutta jokainen, joka on kokeillut laadukkaiden paluulinkkien hankkimista, tietää, ettei se ole helppoa. Linkkien rakentamiseen voi helposti kulua tuntikausia ilman takuita tuloksista. Osa saattaa myös ostaa linkkejä, mutta Google yleensä huomaa tällaiset “huijausyritykset”, joten se ei myöskään kannata.

 

Ja vaikka saattaa tuntua houkuttelevalta jättää linkit sikseen, vain harvoilla yrityksillä on siihen varaa. Totuus on, että jos sivustollasi ei ole paluulinkkejä – ei sinulla ole parasta mahdollista orgaanista näkyvyyttä Googlessa. 

 

Mutta mitä ihmettä medianäkyvydellä on oikein tekemistä tämän kanssa?

PR PRO

Mitä hyötyä ansaitusta medianäkyvyydestä on hakukoneoptimoinnissa?

 

Ansaittu medianäkyvyys tarkoittaa näkyvyyttä perinteisissä kaupallisissa ja journalistisissa medioissa, esimerkiksi radiossa, TV:ssä, podcasteissa, lehdissä, uutisissa ja verkkomedioissa.

 

Ja kaikkia näitä yhdistää se, että niillä on yleensä Googlen asteikolla hyvin arvostetut ja hyvämaineisia nettisivut. Eli tämä tarkoittaa sitä, että onnistuessasi saamaan näkyvyyttä mediassa ja heiltä linkin nettisivuillesi, saat kultaakin kalliimman suosituksen Googlea varten.

 

Tämä nostaa nettisivujesi näkyvyyttä ja näin myös lisää vierailijoiden määrää nettisivuillasi!

 

Ja vaikka et saisi paluulinkkiä sivuillesi, unelma-asiakkaasi voi silti löytää sinut ansaitun medianäkyvyyden avulla. Jos henkilö etsii Googlesta tietoa aiheesta, josta puhut haastattelussa, on todennäköistä, että hän löytää kyseisen artikkelin ja myös sinut tätä kautta. Ja näin ollen saattaa siirtyä sivuillesi ihan itsekin – ja asiakkaaksi saakka. 

 

Ansaittu medianäkyvyys ja hakukoneoptimointi

 

Ansaitun medianäkyvyys on loistava keino siis hakukonenäkyvyytesi parantamiseen. Samalla se voi generoida sinulle liidejä jopa vuosien ajan. Asiakkaani Marianne sai vain tämän yhden haastattelun kautta nopeasti kymmeniä liidejä, jotka toivat kymmeniä tuhansia euroja myyntiä. Tämä ei toki liity vielä hakukonenäkyvyyteen, mutta jos kyseinen artikkeli toimi noin hyvänä liidin ja myynnin generoijana jo välittömästi, se todennäköisesti tulee toimimaan sellaisena myös tulevaisuudessa. 

 

Lisäksi ansaitun median avulla kasvatat uskottavuutta, tuot asiantuntemustasi esille, houkuttelet uusia asiakkaita, tavoitat uutta yleisöä, rakennat suhteita medioihin ja toimittajiin SEKÄ onnistut myös kasvattamaan nettisivujesi näkyvyyttä Googlessa!

 

Miksi siis tuhlata aikaa brändin tunnettuuden kasvattamiseen ja paluulinkkien hankkimiseen arvostetuilta sivustoilta erillisinä strategioina, kun ansaitun medianäkyvyyden avulla voit saada molemmat? 

 

Jos haluat hyödyntää ansaittua medianäkyvyyttä hakukonenäkyvyytenne parantamiseen, sekä samalla kasvattaa uskottavuutta ja tunnettuutta, ja houkutella uusia asiakkaita ja mahdollisuuksia, bookkaa maksuton PR Strategy Call niin jutellaan lisää siitä, kuinka voimme auttaa teitä saavuttamaan tavoitteenne.

PR PRO

top

categories

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Jatka lukemista

valitse

kategoria

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.

Henkilöbrändäys

Lisää lyhyt kuvaus kategorian sisällöstä tähän.